Skogstur
I går vart det en härlig tur till Lingon skogen.
Det var många år sedan jag var och plockade Lingon.
Det var en sån där härlig höst dag.
Sommaren gick så fort men hösten kan vara bra härlig den också.
Så mycket skogen kan ge.
Bär och svamp, och lugn och frid.
Det är något för stressade själar.
Men rensa är ingen höjdare. Men lingonsylt är bra att ha.
Lilla Tilda var med så klart.
Utsikten vid fika rasten var inte så dum den heller.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar