söndag 21 september 2014

Surkärring

Man tycker när det ska bli helg att det ska bli skönt att bli ledig i två dagar, och så är man bara på ett förskräckligt humör. Inte kul. Jag har nog hela livet åkt i en bergodalbana i hur jag känner mig.
 Och det är så jobbigt att aldrig kännas sig riktigt glad. Jag har ju inget att klaga på.
Jag hoppas att det går över när alla jäkla hormoner har försvunnit i kroppen. Men NÄR.... då har det ju gått ett helt jävla liv.

Ja slut gnällt om detta. I går kväll var syran och jag på bio i alla fall.



 Gick och såg denna film.
Bättre film har jag nog sett. Men små mysig.
Man nästan kunde känna dofterna från maten.
Lasse Hallström 100 STEG FRÅN BOMBAY TILL PARIS. Filmen utspelar sig i södra Frankrike där en nyinflyttad indisk familj öppnar en indisk restaurang bara 100 foot från en restaurang belönad med en stjärna i Michelin-guiden. En kulinarisk kamp påbörjas mellan restaurangerna och utmanar familjekänsla, lojalitet och kärlek. Filmen är baserad på den bästsäljande boken med samma namn av Richard Morais.


I dag varit med svärmor och käkat mat. Nu sitter jag och väntar på det bästa på hela söndagen.
BODY BALANCE. Det gör att man mår bra.







Det här är också vardagslyx på burk. Det blir det att använda efteråt.
Har hittat dom här produkterna i Marieberg i Örebro.
 
http://se.rituals.com/sv-se/home?gclid=CNeekdvO8sACFaHhcgodxrIARg

Ha en skön söndag med eller utan Body balance.

 


fredag 12 september 2014

Trädgårdsstädning

Ja solen skiner och man får inspiration att städa bort lite löv och äpplen som ramlar ner.
Funderar varje höst på  varför jag lägger så mycket tid och pengar, på mina blommor som så snabbt måste tas bort. 
Ja kommer bara fram till att hösten kommer för fort.
 
 
 


Men nästa vår är det lika kul igen.
 
mobilbilder
 
Promenad till jobbet i går.
 
 
slut för i dag.

onsdag 3 september 2014

nytt husdjur?

I dag när jag var ute och skulle plocka upp äpplen, tyckte jag att det rörde sig i vattnet i min lilla damm. Trodde att det var en groda som vanligt, men det var två ormar. Sen hittade vi en till.
Har det blivit nya orm hotellet här?


Vet inte om grodorna är bättre?
 

 
Jag tror att jag föredrar Inez.